După trei runde de discuții, la care au participat reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, MApN, MAI, SRI, modificările au fost unanim acceptate de membrii grupului de lucru.
În prezent, acest tip de avion este folosit doar de către MApN în misiuni de cercetare cu caracter militar. Piaţa avioanelor fără pilot a cunoscut însă o dezvoltare usiaşă în Statele Unite şi vestul Europei, de câţiva ani fiind folosite tot mai mult şi pentru întrebuinţări civile. Este vorba de misiuni de supraveghere a frontierelor, de monitorizare a traficului auto sau a rutelor de transport energetic, de sisteme UAV folosite în misiuni ale poliţiei, în misiuni de salvare.
Potrivit deputatului, în perioada imediat următoare propunerea va fi prezentata la nivelul plenului Comisiei de apărare, urmând să fie asumată şi de alţi colegi deputaţi, iar ulterior să fie înregistrată ca iniţiativă parlamentară.
Pentru cei interesaţi, propunerile de modificare a Codului aerian român pot fi vizualizate la sursa cu un click: aici.