sâmbătă, mai 24, 2025
AcasăActualitate militaraZboruri de supraveghere asupra teritoriilor Rusiei si Belarusului in cadrul tratatului Cer...

Zboruri de supraveghere asupra teritoriilor Rusiei si Belarusului in cadrul tratatului Cer Deschis

Antonov An-30
Foto: roaf.ro
Inspectorii militari romani si americani vor efectua, in perioada 15 – 19 iulie, zboruri de inspectie la bordul unei aeronave Antonov An-30B, transmite agentia Ria Novosti. Prima misiune în cadrul acordului „Open Skies” a fost executată în luna noiembrie 1990 în Ungaria, în luna iulie 1995, un avion An-30 fiind dislocat tot în Ungaria în cadrul primei operaţiuni militare desfăşurate în comun cu forţele aliate din NATO.

Tratatul Cer Deschis, care a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2002, presupune un regim de zboruri de observatie ale unor avioane neinarmate deasupra teritoriilor celor 34 de state membre. Tratatul are ca scop promovarea transparentei activitatilor militare.

Potrivit intelegerii, fiecare avion de supraveghere din cadrul programului Cer Deschis este echipat cu o serie de senzori de ultima generatie, camere optice panoramice si de incadrare, camere video cu afisare in timp real, senzori cu termoviziune si imagini radar.

Toate datele inregistrate in timpul zborurilor de observatie pot fi impartite cu semnatarii tratatului, pentru a exista mai multa transparenta, in special in cazul tratatelor semnate pentru controlul armelor.

Antonov An-30 (Sursa: www.roaf.ro)

Antonov An-30 este un alt membru al familiei avionului An-24, fiind proiectat pentru executarea misiunilor de fotografie aeriană şi a executat primul zbor în anul 1973. Avionul are o structură integral metalică şi este echipat cu o gamă largă de senzori în spectrul vizibil şi infraroşu, integrate în fuselaj. Unele aparate sunt echipate chiar şi cu o cameră obscură pentru developarea materialului fotografic. Pentru a mări spaţiul interior disponibil pentru echipamente, cabina de pilotaj este dispusă într-o coamă a fuselajului, asemănătoare cu cea a avionului Boeing 747. De asemenea, avionul are dispusă în partea frontală cabina navigatorului, ce dispune de o mare suprafaţă vitrată. Fiind un avion foarte specializat, a fost construit doar un număr mic de aparate.

Primul avion An-30 a sosit la baza aeriană de la Otopeni în luna decembrie 1976. Primul zbor cu piloţi români a fost executat în aceeaşi lună iar prima misiune fotografică a fost executată în luna iulie a anului 1977. În momentul de faţă Forţele Aeriene Române folosesc avionul doar pentru misiuni geodezice şi pentru misiunile din cadrul acordului „Open Skies”.

Date tehnice

Instalaţia de forţă: două motoare turbopropulsoare Ivchenko AI-24, 2×2820 CP.
Dimensiuni:
– Lungimea: 24,8m;
– Înălţimea: 8,32m;
– Anvergura: 29,2m.
Greutatea:
– Greutatea gol: 15100kg;
– Greutatea maximă la decolare: 23000kg.
Armament:
– nu.
Echipament:
Aparatura fotogrammetrică:
– LMK-1000
– WILD-RC-8
– AFA-42/20
– OMERA-33
Sarcina utilă: 2000kg (40 de pasageri).
Echipaj:6
Performanţe:
– Viteza maximă la nivelul solului: 540km/h;
– Viteza de croazieră: 450km/h;
– Plafonul static: 8000m.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Sustine acest site achizitionand produse Emag spot_img

COMENTARII

POPULARE