„Eu în acest an voi realiza acest obiectiv al Armatei, de a începe programul de înzestrare cu avioane de vânătoare, cu avioane multirol, pentru că rezerva de acţiune a avioanelor MIG mai este până în 2017.
Misiunea pe care trebuie să o îndeplinească aviaţia de vânătoare trebuie să fie continuă, mai ales că noi suntem stat al Uniunii Europene, suntem şi graniţă a UE pe graniţa cu Ucraina, Moldova şi Marea Neagră, o zonă foarte importantă şi va trebui să creăm această capabilitate până în 2017, astfel încât să ne asigurăm poliţia aeriană şi supravegherea spaţiului aerian al ţării pe care o realizează MApN”, a spus ministrul apararii citat de Mediafax.
Orientarea va fi spre avioane multirol care să satisfacă şi solicitările de securitate ale MApN aprobate prin hotărârea CSAT, dar şi către cele deţinute deja de alte armate, deoarece atunci când există şi în dotarea altor armate şi există o uniune a statelor care deţin avioane multirol întreţinerea este mai ieftină.
Modernizarea şi înzestrarea Armatei depinde de bugetul Ministerului Apărării Naţionale, a adăugat Duşa.
Banii sunt foarte puţini aşa că cel mai bine ar fi să revitalizăm Mig 21 pentru a le prelungi resursa. Să cumpărăm pe criza asta avioane vechi care vor zbura câţiva ani apoi vor trebui şi ele schimbate este o mare tâmpenie. Ne dotăm cu gunoaie pe care alţii le aruncă şi noi le cumpărăm pe bani grei. Probabil că cineva ia nişte şpăgi pentru asta
bine ca nu mai zice de F-16 portugheze, le-o fi venit mintea la cap in al 12-lea ceas – era o prostie imensa treaba asta cu cumparatul avioanelor casate de altii la 1 miliard de euro.
Seful armatei daneze zicea recent ca Danemarca nu isi mai permite sa opereze flota de F-16 A/B pentru ca a devenit foarte scump de operat acele avioane si se orienteaza spre avioane noi – desi avioanele vechi ar mai fi putut fi operate dpdv tehnic – ele nu mai au sens dpdv financiar.
Daca pentru danezi, care deja au avioanele si sunt integrate, ele nu mai au sens dpdv financiar, cum ar putea avea sens pentru Romania, care trebuie sa le si cumpere, sa le repare, sa le integreze si sa le ia suportul logistic (asta fiind cea mai scumpa parte din afacere) si sa investeasca in pregatirea pilotilor si tehnicienilor.
O investitie absolut fara sens.