Vicepreşedinte al Lockheed Martin şi director general al Integrated Fighter Group F-16/F-22, Roderick McLean, aflat la Bucureşti pentru a participa la expoziţia BSDA 2014, a declarat, într-un interviu pentru MEDIAFAX, că firma sa va ajuta România să modernizeze avioanele F-16 care vor fi achiziţionate din Portugalia, prin upgradarea software-ului aparatelor şi instalarea lui.
Prezentăm intergral interviul acordat de Roderick McLean agenţiei de presă MEDIAFAX:
Reporter: Compania Lockheed Martin participă la expoziţia internaţională dedicată industriei aeronautice, apărării, securităţii naţionale şi securităţii private BSDA 2014 de la Bucureşti. Care este scopul acestei participări? Speraţi să încheiaţi noi contracte cu firme româneşti?
Roderick McLean: Lockheed Martin este onorată să poată participa la această expoziţie pentru a demonstra parteneriatul şi relaţiile solide pe care le avem cu forţele aeriene române. Ca parte a acestui program de achiziţionare a avioanelor de luptă F-16, intenţionăm să întărim sprijinul pentru ţara dvs. în măsura în care ajutăm la recapitalizarea forţelor aeriene şi contribuim la o foaie de parcurs de dezvoltare a acestor capabilităţi conform necesităţilor naţionale de apărare.
Reporter: Aşa cum aţi spus, România a devenit al 28-lea membru al familiei F-16. Ce implicaţii are achiziţia acestor avioane pentru colaborarea companiei Lockheed Martin cu autorităţile române?
Roderick McLean: Vom continua să sprijinim forţele aeriene române şi industria de apărare locală pentru a ne asigura că va fi capabilă să acorde asistenţa necesară avioanelor F-16, deoarece acestea vor constitui coloana vertebrală a forţelor aeriene în viitorul imediat şi sperăm ca pe termen lung să fie achiziţionate şi alte unităţi F-16.
Reporter: Vă rog să ne spuneţi cu ce va anume va contribui Lockheed Martin la modernizarea avioanelor F-16 achiziţionate de România?
Roderick McLean.: Lockheed Martin va dezvolta upgrade-urile necesare pentru software-ul avioanelor, vom testa acest cod în laboratoarele noastre, vom transfera software-ul aici, îl vom instala şi ne vom asigura că sistemul funcţionează conform parametrilor proiectaţi. Vom avea, de asemenea, personal în România, respectiv reprezentanţi pentru asistenţa tehnică, iar aceştia se vor asigura că România va parcurge cu bine acest proces şi va putea să exploateze avioanele la deplina lor capacitate.
Reporter: În ceea ce priveşte mentenanţa acestor aparate de luptă, estimaţi viitoare investiţii ale companiei dvs. aici?
Roderick McLean: Vom face tot ce putem să sprijinim forţele aeriene pentru asistenţa necesară avioanelor, iar dacă este nevoie de un sprijin suplimentar pentru industria de profil, cu siguranţă vom face tot ce putem în acest scop.
Reporter: Pentru pilotarea avioanelor F-16 vor fi antrenaţi 90 de români. Puteţi să ne daţi mai multe detalii despre acest proces de instruire?
Roderick McLean: Până la finalul acestui an, piloţii români vor începe pregătirea în Portugalia pentru prima etapă acestui proces. Acela va fi primul grup de piloţi. Ei se vor întoarce în România pentru a ajuta la pregătirea colegilor lor chiar aici, deoarece pe termen lung România va ajunge să îşi antreneze singură piloţii. La fel sa va întâmpla şi cu pregătirea în vederea mentenanţei, ea va începe în Portugalia şi apoi se va transfera în România.
SUNt profund impresionat de cum isi bat joc politicienii nostri de banii nostri au luat avioane atit de vechi incit nici portughezii nu mai vor sa le modernizeze israelu a vrut sa ne dea 75 de bucati blok i care sunt mult mai noi ca astea blok a b si near fi costat numai modernizarea lor , eu cred ca a venit timpul ca cineva sa raspunda in fata legii de bataia de joc adusa la adresa armatei romane astept raspunsurile dumneavoastra