Astăzi doi oameni au murit degeaba. S-au trezit de dimineaţă, au oprit alarma, s-au îmbrăcat şi au plecat. La muncă. Astăzi doi oameni au murit degeaba. Purtau în suflet dificila sarcină a apărării populaţiei. Nu le venea uşor, dar reuşeau, oricâte piedici li se puneau. Astăzi doi oameni au murit degeaba.
Puţin mai odihniţi după ce le-au fost micşorate salariile cu 25% au ajuns la timp la datorie. Ordinul era unul simplu, nimic ieşit din comun pentru serviciul lor în ţara noastră. Un joc. Un joc cu moartea. Şi când spun asta nu intenţionez niciun element de ironie. Serviciul lor în ţara noastră în asta constă. În alte jocuri, dacă eşti mai bun decât adversarul ai câştig de cauză. Astăzi doi oameni au murit degeaba. Ei erau printre cei mai buni. N-a contat. Vor rămâne cei mai buni. Măcar atât. Astăzi doi oameni au murit degeaba. Credeţi că se va face ceva?
Un MIG 21 Lancer s-a prabusit la Campia Turzii in urma cu putin timp. Din nefericire nici unul dintre piloti, Sorin Avram si Laurentiu Chirita, nu a reusit sa se catapulteze, ambii fiind ucisi in urma prabusirii.Avionul era in misiune de culegere de date meteorologice pentru a pregati zborul de antrenament programat astazi.
Cum spuneam, astăzi doi oameni au murit degeaba. Vor primi o decoraţie de doi lei, li se va îmbrăca sicriul în tricolor şi vor fi însoţiţi pe ultimul drum de rafale de armă trase de colegi ce îi mulţumesc lui Dumnezeu că nu au fost ei acolo sus, la ora respectivă. Istoria îi va consola cu faptul că au murit la datorie. Mhm, da, corect. Mai bine i-ar spune accident de muncă… De ce au murit? Nu, nu degeaba… nu li s-a făcut instructaj de protecţia muncii.
Deşi nu vroiam să intru prea adânc în subiect, o să o fac. Principala cauză a accidentelor de acest gen este reprezentată de avioanele vechi, de proastă calitate care încă se mai folosesc în cadrul aviaţiei române. Am câteva întrebări la care îmi voi răspunde singur:
1. Dacă sunt atât de proaste încât omoară oameni mai ceva ca ţiganii din Ferentari, de ce totuşi li se mai permite să decoleze cu personal uman la bord? Dom’le, n-avem bani să luăm alte avioane. Făcusem noi şmecheria aia cu F-16, da’ a venit criza şi ne-a lăsat caşbeci.
2. OK, nu avem bani. Corect. Hai să desfiinţăm aviaţia. Ştiu, sună prostesc, dar gândiţi-vă puţin: la ce ne trebuie nouă aviaţie? Chiar dacă, fabulând, se va petrece un conflict militar de proporţii în zonă (aka ne atacă careva) chiar aveţi impresia că micuţa noastră flotă aviatică va fi mai mult decât un roi de musculiţe? Dom’le, suntem partener NATO şi cutare şi cutare. Ştiţi ceva? Au murit prea mulţi români ca să-i facă fundu’ mare lu’ alde’ Rockeffeller şi Rotschild. Gata. Ajunge. Hai să terminăm cu prostiile astea. Armata noastră e ghena de gunoi a NATO. Nu avem armată. Avem în schimb nişte mulţi oameni care pot să moară în orice moment, absolut de-gea-ba! Ce facem în legătură cu asta? Păi îi trimitem p-ăia să colecteze date meteorologice.
Domnilor miniştri din guvern! Alo, guvernul?! Aşa. Înainte să vă mai încordaţi voi cu principiile morale ale politicii, cu aspectele de stânga şi de dreapta, cu Curtea Constituţională, cu Autostrăzi, cu reforme şi cam ce faceţi voi p-acolo… Ia urcaţi-vă trăi-v-ar o dată pe săptămână într-un zbor d-ăsta de doi lei cu un Mig 21 Lancer. Hai să vedem. Aveţi sânge în pix? Vă ţine? Hai să vă văd.
Ce JEG de ţară avem! Mi-e scârbă mă, mi-e scârbă…
Sursa: wikilife.wordpress.com