Decizia CSAT de achiziţionare a 12 avioane F-16 la mâna a 2-a din Portugalia nu prea are legătură cu netezirea drumului de parcurs către avioanele de generaţia a 5-a (Lockheed Martin F-35) şi nici nu facilitează antrenarea în zbor a piloţilor români, întrucât aceste avioane sunt extrem de puţine şi toate vechi (produse între 1983-1984).
Avioanele F-16 portugheze sunt importante pentru scutul antibalistic al SUA doar ca platformă de armament (şi variantele de înarmare, despre care nu s-a vorbit absolut deloc, vor fi într-adevăr de ultimă generaţie), constituind primul pas în implementarea înţelegerii România-SUA în privinţa apărării scutului antibalistic american. Efectivul armatei României s-ar reduce treptat, pe baza legislaţiei deja existente, de la 72.000 la 50.000 de angajaţi, din 2013 până în 2017.
Citeste tot articolul pe balaurentiu.wordpress.com
[…] […]