Peste 90 de oameni vor pleca începând din această vară la pregătire în Portugalia şi SUA pentru ca atunci când avem avioanele, să avem şi capacitatea umană de a le opera”, declarat vineri ministrul Duşa.
Potrivit acestuia, în acelaşi timp, trebuie operaţionalizată şi realizată compatibilizarea infrastructurii aeroporturilor militare româneşti cu infrastructura necesară care să permită operarea pe avioane F-16.
„În colaborare cu NATO am început anul trecut investiţia de modernizare a aeroportului de la Feteşti, care va fi operaţional în 2015”, a subliniat Duşa, care a adăugat că România va cumpăra, în total, 12 avioane de vânătoare de tip F-16.
Ministrul Apărării Naţionale a menţionat că, la nivelul forţelor aeriene române, se desfăşoară mai multe programe de modernizare a dotării, fiind vorba de programul care va fi finalizat în acest an, de dotare cu avioane de transport cargo şi militare pe distanţe medii, programul „Spartan”.
„În următoarele două săptămâni se va livra ultimul avion, astfel că, din punct de vedere al misiunilor de transport trupe şi cargo, avem asigurată capacitatea şi vom avea cele şapte avioane, plus avioanele Hercules pe care le avem în dotare, care fac faţă necesităţilor actuale ale armatei române”, a mai spus Mircea Duşa.
Ministrul a spus vineri la Cluj-Napoca, într-o declaraţie de presă susţinută după ceremonia de predare-primire a comenzii Diviziei 4 Infanterie „Gemina”, că realizarea capabilităţii de aviaţie de vânătoare este mult mai complexă şi nu înseamnă numai livrarea de avioane, ci şi pregătirea personalului, a piloţilor, a personalului tehnic.
„Poliţia Aeriană se asigură cu avioane Mig 21 Lancer care îşi consumă resursa de zbor în 2017. De aceea, a fost imperios necesar ca anul trecut să demarăm programul de înzestrare a aviaţiei de vânătoare cu avioane care să poată realiza misiuni de poliţie aeriană. Primele avioane din programul de înzestrare cu avioane multirol vor sosi în România în 2016. Acestea se pot livra şi mai repede, însă realizarea capabilităţii de aviaţie de vânătoare este mult mai complexă şi nu înseamnă numai livrarea de avioane, ci şi pregătirea personalului, a piloţilor, a personalului tehnic.