miercuri, mai 1, 2024
AcasăActualitate militaraEmisiunea militară ”PRO PATRIA” se bucura inca de succes

Emisiunea militară ”PRO PATRIA” se bucura inca de succes

Sigla ”ProPatria”
Sigla ”ProPatria”
„Pro Patria”, difuzata de televiziunea nationala (TVR 1) in fiecare sambata, este una din putinele emisiuni avand ca specific activitatile desfasurate de militarii romani in tara si in teatrele de operatii. Desi misiunile armatei nu prezinta atat de mare importanta pentru publicul larg in comparatie cu fetitele de Dorobanti, emisiunea militara ”ProPatria” a avut în 2012 o audiență medie de 101.000 telespectatori pe minut, la nivel național, 51% dintre telespectatorii fiind de sex feminin.

Anul trecut, emisiunea militara a avut o audiență medie de 101.000 de persoane pe minut la nivel național aceasta insemnand 0,52% rating. Cea mai mare grupă de vârstă a aparținut persoanelor care au depășit 65 de ani: 32,3%. A doua grupă importantă a fost cea a populatiei cu varste cuprinse între 55 și 64 de ani: 16,7%.

Românii cu vârste de peste 45 de ani au reprezentat majoritatea telespectatorilor emisiunii „Pro Patria”: 63,7%. Tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani au avut o pondere de 5,06%, la nivel național.

Ca si curiozitate, se pare ca sexul frumos a fost mai interesat de haina militara si de pericolele carierei de militar, acestea reprezenatand 50,9%, față de 49,1% barbati. Din punct de vedere al studiilor, 44% dintre telespectatorii „Pro Patria” au studii medii, iar 36% studii primare.

Cea mai urmărită ediție a emisiunii „Pro Patria”, în 2012, a avut 175.000 de telespectatori pe minut (0,9% rating), fiind difuzată pe 13 octombrie 2012.

Pro patria este o emisiune săptămânală realizată de Redacția Emisiunilor Militare de Televiziune din Ministerul Apărării Naționale din România, si difuzată de TVR1.

Prima emisiune militară de televiziune a prins contur la 30 martie 1968, cu titlul De strajă patriei și a fost transmisă cu o săptămână înainte ca trupele Tratatului de la Varșovia să invadeze Cehoslovacia. Nicolae Ceaușescu, care era la curent cu planul de suprimare a „Primăverii de la Praga”, a considerat că, în situație de război, o emisiune a armatei este deosebit de utilă.

Emisiunea, cu durata de 30 de minute, se difuza duminica, la ora 12.30. Deși fiecare emisiune era supusă spre aprobare unei comisii din Consiliul Politic Superior al Armatei, în perioada 1987 – 1990 emisiunea a fost eliminată de pe post, deoarece dictatorul se temea de orice producție TV sau radio care nu era direct supusă controlului Comitetului Central al PCR.În 1990, emisiunea armatei a fost reluată cu titlul Pro patria. Spațiul de emisie a crescut la 60 de minute și, timp de 7 ani, aceasta s-a difuzat în fiecare vineri, de la ora 18,30.

După 38 de ani de existență, emisiunea Pro patria a fost scoasă din grila de programe a postului public, în luna ianuarie 2006, deși Legea privind pregătirea populației pentru apărare prevede că: Ministerul Apărării informează populația atât prin presă cât și prin emisiuni proprii de radio și televiziune, transmise fără plată pe posturile naționale (…) asupra problemelor importante din domeniul apărării și modul în care armata își îndeplinește misiunile ce-i sunt stabilite prin Constituție și legile țării.Motivația neoficială a scoaterii emisiunii din grila de programe de către Tudor Giurgiu, care conducea atunci TVR, este că, la un „anumit palat”, nu era agreată mediatizarea, prin emisiunile respective, a activității unor miniștri.

Emisiunile militare de televiziune Pro-patria, au fost reluate în 2009. Ele conțin materiale informative despre evenimentele politico-militare, exercițiile de instruire precum și despre participarea militarilor români la misiuni în teatrele de operații. Noul format publicistic al emisiunii „Pro Patria” este apropiat de cel realizat la Televiziunea Bundeswehr-ului.

Începând cu data de 19 martie 2011, pe noua grilă a TVR 1, emisiunea Pro Patria era difuzată astfel: sâmbăta, între orele 12.00-12.25 și marți, în reluare, între orele 14.45-15.10.

Despre emisiune ne-am informat pe wikipedia.org

RELATED ARTICLES

1 COMENTARIU

  1. Emisiunbi slabe, prezentate in acelasi stil pompieristic ca, inainte de „89, cu imagini care se vor sugestive, dar care provoaca sila tocmai prin falsitatea lor Calificative de la foarte bine in sus la instructie,calificative obtinute pe o tehnica arhaica si in conditiile in care poate vii de acasa cu piese de schimb, cu personal slab pregatit si remunerat, cu generali anchetati si condamnati, cu numiri in functie bazate pe pile si recomandari. Inteleg ca voi care faceti emisiunea sunteti niste mancatori de buget si faceti ce primiti ca porunca, ca demnitatea,onoarea si mandria militara nu va spune nimic, dar nu veti repara un sistem militar in prag de desfiintare cu asemenea emisiuni.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Sustine acest site achizitionand produse Emag spot_img

COMENTARII

POPULARE