miercuri, februarie 28, 2024
AcasăActualitate militaraInterneDaca aveti un contract de inchiriere inregistrat la Fisc, puteti fi executat...

Daca aveti un contract de inchiriere inregistrat la Fisc, puteti fi executat silit in caz de neplata a chiriei

Chiar daca nu este un subiect in stransa legatura cu categoria socio-profesionala despre care discutam pe acest site, intrucat exista un numar foarte mare de militari ce stau cu chirie, am aflat si consider ca trebuie sa le aduc la cunostinta cateva modificari in ceea ce priveste regimul inchirierii locuintelor si la riscurile in cazul neplatii chiriei stipulate in contractul de inchiriere.

Contractele de locatiune inregistrate la organele fiscale constituie titluri executorii pentru plata chiriei, daca au fost inregistrare la organele fiscale, potrivit Noului Cod Civil. Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat miercuri procedura prin care aceste contracte trebuie inregistrate.

Procedura prin care se inregistreaza la Fisc contractul de locatiune a fost publicata miercuri in Monitorul Oficial si va intra in vigoare in 3 zile de la data publicarii, adica in 12 ianuarie.

Astfel, conform Ordinului ANAF nr. 1985/2012, publicat in Monitorul Oficial nr. 16 din 9 ianuarie, locatorii pot inregistra contractele de locatiune pe care le incheie cu persoane fizice sau juridice la la organele fiscale in a caror evidenta sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe.

Pentru a inregistra contractul de inchiriere, locatorul depune la Fisc in doua exemplare, o declaratie de inregistrare a contractelor de locatiune, insotita de contractul propriu-zis, in original si copie.

Organul fiscal certifica conformitatea copiei contractului de locatiune cu originalul si restituie locatorului originalul.

In schimb, in cazul in care, locatorul depune declaratia de inregistrare a contractului prin posta, cu confirmare de primire, aceasta va fi insotita de o copie legalizata de pe contractul de locatiune.

In cazul persoanelor fizice, procedura este putin diferita. Mai exact, Ordinul ANAF publicat miercuri stabileste ca acesti contribuabili care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal si opteaza pentru determinarea venitului net, in sistem real, depun la organul fiscal competent contractul de locatiune, in original si copie, in termen de 15 zile de la incheierea acestuia, odata cu Declaratia privind venitul estimat/norma de venit (formular 220).

Organul fiscal competent este, pentru persoanele rezidente, cel in a carui raza teritoriala persoana fizica isi are domiciliul sau adresa unde locuieste efectiv, daca aceasta este diferita de domiciliu – in cazul persoanelor fizice rezidente . Pentru nerezidenti, organul fiscal competent este cel in a carui raza teritoriala se afla bunul supus impunerii .

In mod similar cu procedura prezentata anterior, organul fiscal certifica conformitatea copiei cu originalul si restituie locatorului originalul, iar, daca locatorul depune declaratia de inregistrare prin posta, cu confirmare de primire, aceasta va fi insotita de o copie legalizata de pe contractul de locatiune.

Atat pentru locatorii persoane fizice, cat si pentru cei persoane juridice, contractele de locatiune se inregistreaza in termen de 5 zile de la data depunerii documentelor la Fisc in Registrul contractelor de locatiune, organizat la nivelul organelor fiscale competente.

Data inregistrarii contractelor de locatiune este data depunerii acestora la registratura organului fiscal competent sau data postei, se mai precizeaza in Ordinul ANAF nr. 1985/2012.

Sursa: avocatnet.ro

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Sustine acest site achizitionand produse Emag spot_img

COMENTARII

POPULARE