Procesul de achizitie a avioanelor multirol finalizat in doua luni

Corneliu Dobritoiu

Prezent alaturi de ambasadorul SUA la Bucuresti, Mark Gittenstein, si de seful Statului Major General, general-locotenent Stefan Danila, la o demonstratie aviatica romano-americana, la Flotila 71 Aeriana “General Emanoil Ionescu” de la Campia Turzii, ministrul Dobritoiu a declarat ca procesul de achizitie a avioanelor multirol va fi accelerat, procesul derulandu-se rapid, urmand a fi finalizat in doua luni.

“Chiar daca Romania trece printr-o grea perioada de austeritate, ca urmare a crizei, va anunt ca am accelerat procesul de achizitie a avionelor multirol. (…) Accelerare inseamna ca procesul se va derula rapid si nu va dura opt ani, ci doua luni. Vom lua cu certitudine o decizie. Modelele pe care le avem in vedere sunt avioanele de generatia a V-a, cu costurile cele mai mici”, a spus ministrul Dobritoiu, citat de Agerpres, precizand ca este un avantaj faptul ca aeronavele americane F-16 si F-35 folosesc aproape aceeasi infrastructura de aerodrom si aceleasi pachete de inarmare.

Potrivit ministrului Apararii Nationale, Romania nu a fructificat, in urma cu patru ani, sansa de a dota flota militara cu astfel de aparate, optand pentru adoptarea unei decizii politice in perspectiva.

“In urmatoarele doua luni, veti fi martorii unui angajament politic bazat pe fapte”, a spus Corneliu Dobritoiu, amintind ca la exercitiul militar de la Campia Turzii americanii au venit cu opt aeronave F-16 si o aeronava KC.

Aceste declaratii au fost facute la o demonstratie aviatica romano-americana, la Flotila 71 Aeriana “General Emanoil Ionescu” de la Campia Turzii, organizata in cadrul exercitiului ‘Dacian Viper 2012’, exercitiu ce se desfasoara intre 6 si 16 august, cu 350 de militari din cele doua tari si 15 aeronave militare.

One Response to Procesul de achizitie a avioanelor multirol finalizat in doua luni

  1. falcon says:

    Pentru noi este necesar in primul rand: a) 3-4 escadrile de f16 falcon modernizat decent nu mai jos de nivelul 5.2( un avion de atac, dogfight sigur,manevrabil cu incarcatura de razboi,testat cu succes in diferite teatre de operatii,piese de schimb-aici putem antrena si industria de profil ,inginerii ,tehnicienii daca suntem in stare?,deci un avion cost/manevrabilitate/siguranta acceptabil care inca mai face fata cu brio noilor generatii de avioane) . b)o escadrila de f 22 RAPTOR/f 35 sau o escadrila de RAFFALE./eurofighter,inclusiv Soim 93,95,99 cate o escadrila . c) naval 1-2 distrugatoare modernizate decent,2-3 crucisatoere plus 3-4 fregate alaturi de cele existente compatibile sa efectueze toate tipurile de actiuni de lupta nava-nava,nava-submarin,nava-aer pentru a detine un oarecare confort atat naval cat si aerian. d) la capitolul terestru stam oarecum mai bine dar este loc intotdeauna de mult mai bine. Aceste necesitati trebuie sustinute de la bugetul de stat si antrenate fabricile competente din tara pentru a demonstra de ce sunt capabile ,opinia mea. Este bine sa tinem cont de relatia SUA-FRANTA si anume: – Franta este de fapt tara care a sustinut UNIREA PRINCIPATELOR=Romania –Sua este in momentul de fata cel mai tare aliat al Romaniei si a sustinut mereu acelasi deziderat ca Franta. Atat produsele militare americane cat si franceze sunt de top,insa de la francezi putem solicita mai rezonabil -offset-ul mult dorit pt industria de profil din tara. Cat despre Gripen, J-20 ,Su -Pak -Fa numai de bine si atat. Gripen slab si extrem de defensiv insa relativ nou. Mig-urile au cam fost doborate. Suhoi doar manevrabil insa nu loveste tinta decat de la distante mici atat aerian cat si terestru. Su-Pak-Fa construit in 3-4 exemplare din care 1 a crapat ,nu a fost testatreal cu munitia atasata ,a fost plimbat doar la demonstratii si atat,nu este stealth deoarece are o amprenta radar de cca 1 m2 , asemanator cu un f16 ultima generatie. . apropo rablele f 16 ab mlu 5.2 modernizate totusi decent au o amprenta la sol de cca 5 m2 ( cunoscatorii stiu ce inseamna aceste cifre si modul de calcul/distante km pt a observa tintele pe radar. F22 si F35 spre comparatie au o amprenta radar de cca 0,0001 pt primul si 0,0003 pt urmatorul, ceea cee 0,0001= cu o insecta . Cu tehnologia nu te joci sau sa furi (cum fac rusii de cand se stiu) ori esti in stare economic sa tii pasul ori te aliezi cu cei mai puternici .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Blue Captcha Image
Refresh

*

Continuand navigarea pe acest site sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor. Mai mult...

Un „Internet Cookie” (termen cunoscut si ca „browser cookie” , „HTTP cookie” sau pur si simplu”cookie” ) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de catre un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet „pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard driveul utilizatorului). Un cookie este format din 2 parti: numele si continutul sau valoarea cookie-ului. Mai mult, durata de existenta a unui cookie este determinata; tehnic, doar webserverul care a trimis cookie-ul il poate accesa din nou in momentul in care un utilizator se intoarce pe website-ul asociat webserverului respectiv.Cookie-urile in sine nu solicita informatii cu caracter personal pentru a putea fi utilizate si, in cele mai multe cazuri, nu identifica personal utilizatorii de internet. Care sunt avantajele cookie-urilor? Un cookie contine informatii care fac legatura intre un web-browser (utilizatorul) si un web-server anume (website-ul). Daca un browser acceseaza acel web-server din nou, acesta poate citi informatia deja stocata si reactiona in consecinta. Cookie-urile asigura userilor o experienta placuta de navigare si sustin eforturile multor websiteuri pentru a oferi servicii confortabile utilizatorillor: ex – preferintele in materie de confidentialitate online, optiunile privind limba site-ului, cosuri de cumparaturi sau publicitate relevanta. Continuand navigarea va exprimati acordul privind utilizarea cookie-urilor pe acest site.

Inchide