Cateva păreri la proiectul de statut al cadrelor militare

Pentru ca tot a fost supus dezbaterii publice noul statut al cadrelor militare, imi permit sa arat in cele ce urmeaza cateva extrase din proiectul a ceea ce se doreste a fi Statutul Politistului, proiect in care sindicatele au avut un cuvant de spus. Asa cum era de asteptat, diferentele sunt clare, pentru ca un statut este vazut cu totul altfel de catre cel de pe treapta de jos a ierarhiei…

Iata doar cateva sectiuni cu diferente concludente ale proiectului de lege privind statutul politistului, sectiuni in care este aparat strict interesul politistului.

Recrutarea specialiştilor

Art. 18. – (1) Încadrarea specialiştilor se poate realiza exclusiv pe funcţii de specialitate.
(2) Recrutarea pentru concursul sau examenul organizat în vederea încadrării pe funcţii de specialitate se realizează cu prioritate, din rândul poliţiştilor care au dobândit şi specialitatea corespunzătoare cerinţelor postului.

(3) În situaţia în care, în urma desfăşurării concursului sau examenului prevăzut la alin. (2), funcţiile nu au fost ocupate, se organizează un nou concurs sau examen cu recrutare din sursă externă.
(4) Concursurile sau examenele prevăzute la alin. (2) şi (3) se organizează la nivel naţional, în
condiţii stabilite prin ordin al ministrului afacerilor interne.

Admiterea agenţilor în corpul ofiţerilor de poliţie

Art. 19. – Agenţii de poliţie sunt admişi în corpul ofiţerilor de poliţie, în condiţiile prezentei legi, prin absolvirea cu diplomă de licenţă a cursurilor Academiei de poliţie „Alexandru Ioan Cuza”, denumită în continuare Academie, forma de învăţământ cu frecvenţă redusă sau prin încadrarea pe funcţii de specialitate potrivit art. 18 alin. (1) şi (2).

Ocuparea unor funcţii în aparate centrale

Art. 45. – (1) Pentru a ocupa o funcţie în cadrul unităţilor aparatului central al ministerului sau unităţilor aparatului central al inspectoratelor generale sau similare, poliţiştii trebuie să aibă cel puţin gradul profesional de inspector de poliţie sau, după caz, agent şef de poliţie.

(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) pot ocupa funcţii poliţiştii în funcţii de specialitate şi absolvenţii pregătiţi pentru nevoile ministerului la alte instituţii de învăţământ din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională şi care au fost formaţi la solicitarea expresă a unităţilor aparatului central al ministerului sau a unităţilor aparatului central al inspectoratelor generale/similare.

Drepturi compensatorii

Art. 92. – Poliţistul are următoarele drepturi compensatorii:
a) asigurarea despăgubirilor de viaţă, sănătate şi bunuri, în condiţiile stabilite prin hotărâre a Guvernului;
b) suportarea de către unitate a sumelor necesare asigurării asistenţei juridice a poliţistului,pentru fapte săvârşite de acesta în exercitarea, potrivit legii, a atribuţiilor de serviciu, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului afacerilor interne;
c) acordarea de protecţie specială, în condiţiile prevăzute de prezenta lege;
d) acordarea unor drepturi familiei poliţistului, în condiţiile prevăzute de prezenta lege;

e) un spor de până la 50% din salariul lunar corespunzător riscurilor deosebite ale funcţiei de poliţist, a interdicţiilor, a restrângerii unor drepturi sau libertăţi şi a incompatibilităţilor impuse de funcţia publică cu statut special, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului afacerilor interne;
f) un spor de până la 20% din salariul lunar corespunzător desfăşurării activităţii în mediul rural sau în localităţi izolate;
g) un spor de 100% din salariul lunar pentru timpul de lucru prestat în zilele de sărbătoare legală;
h) un spor de 75% din salariul lunar pentru timpul de lucru suplimentar, în cazul în care compensarea prin ore libere plătite nu este posibilă în termenul prevăzut de art. 102 alin. (4).

Compensaţia lunară pentru chirie

Art. 93. – (1) Poliţistul numit în prima funcţie sau transferat în interesul serviciului într-o altă localitate decât cea în care îşi are domiciliul şi care nu deţine locuinţă proprietate personală în localitatea în care îşi desfăşoară activitatea sau pe o rază de 30 de km., nici el şi nici soţia/soţul acestuia, în situaţia în care nu i se poate asigura spaţiu de locuit care să îndeplinească cerinţele minimale prevăzute de Legea nr. 114/1996, în conformitate cu prevederile art. 91 lit. g), beneficiază, la cerere, de dreptul de decontare a chiriei plătite pe baza unui contract de închiriere a unui spaţiu de locuit în acea localitate sau pe o rază de 30 km., încheiat în condiţiile legii, denumit în continuare indemnizaţie de chirie.




(7) Plafonul în limita căruia se acordă indemnizaţia de chirie în condiţiile alin. (1) – (6), se stabileşte anual, pe localităţi, prin ordin al ministrului afacerilor interne, în raport cu preţul chiriei practicat la nivelul pieţei.

(8) Metodologia privind condiţiile de acordare şi sistare a indemnizaţiei de chirie se aprobă prin hotărâre a Guvernului.

Compensaţia lunară pentru achiziţionarea ori construirea unei locuinţe

Art. 94. – (1) Poliţistul numit în prima funcţie sau transferat în interesul serviciului într-o altă localitate decât cea în care îşi are domiciliul şi care nu deţine locuinţă proprietate personală în acea localitate sau pe o rază de 30 de km., nici el şi nici soţia/soţul acestuia, este sprijinit prin acordarea unei compensaţii lunare, pentru o perioadă ce nu poate depăşi durata creditului aflat în derulare, dar nu mai mult de 10 ani, o singură dată în carieră, din momentul contractării unui credit ipotecar/imobiliar destinat achiziţionării sau construirii unei locuinţe în acea localitate sau pe o rază de 30 de km.

(2) Nu beneficiază de compensaţia lunară poliţistul care, ulterior numirii în prima funcţie sau transferului în interesul serviciului, a înstrăinat o locuinţă proprietate personală care nu a fost achiziţionată sau construită prin contractarea unui credit ipotecar/imobiliar, care îndeplineşte cerinţele minimale, el sau soţul/ soţia acestuia, în localitatea în care îşi are sediul unitatea la care este numit în prima funcţie sau transferat în interesul serviciului sau pe o rază de 30 km. şi nici poliţistul al cărui soţ beneficiază de o formă de compensare a cheltuielilor privind închirierea/cumpărarea/construirea unei locuinţe.
(3) Plafonul în limita căruia se acordă compensaţia lunară este acelaşi care a fost stabilit pentru indemnizaţia de chirie şi este preţul stabilit la art. 93 alin. (7).
(4) Poliţistul nu poate beneficia de acordarea concomitentă a indemnizaţiei de chirie şi a compensaţiei lunare.

(5) Compensaţia lunară se acordă şi poliţiştilor care, la intrarea în vigoare a prezentei legi, au în derulare credite ipotecare/imobiliare destinate achiziţionării sau construirii unei locuinţe şi care la data contractării creditului îndeplineau celelalte condiţii prevăzute în prezentul articol.

(6) Acordarea compensaţiei lunare nu încetează în situaţia modificării raporturilor de serviciu ale poliţistului, cuantumul fiind cel prevăzut la alin. (3).

(7) Acordarea compensaţiei lunare se suspendă în următoarele cazuri:
a) la suspendarea de drept a raporturilor de serviciu;
b) la suspendarea la iniţiativa poliţistului a raporturilor de serviciu, cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 76 alin. (1) lit. a) şi c);
(8) Acordarea compensaţiei lunare încetează în următoarele cazuri:
a) încetarea raporturilor de serviciu;
b) rambursarea anticipată a creditului ipotecar/imobiliar;
c) înstrăinarea locuinţei achiziţionate sau construite prin credit ipotecar/imobiliar;
(9) Metodologia privind procedura de acordare, suspendare şi încetare a acordării compensaţiei lunare pentru locuinţă se aprobă prin hotărâre a Guvernului.

Am incercat sa subliniez in text cateva din posibilele modificari ale statutului cadrelor militare, modificari ce nu pot face decat bine cadrelor militare tinere si nu numai, modificari care vor rezolva multe din nemultumirile actuale ale sistemului militar.

Domnilor, va puteti inspira fara riscul de plagiat din statutul politistului pentru ca mai sunt probleme esentiale atinse. Acest proiect a fost facut pentru toti oamenii ministerului……”Daca nu aveti acest proiect”, il gasiti in acest link: Statut politist 2013.

Sa vedem si parerea cititorilor…

5 Responses to Cateva păreri la proiectul de statut al cadrelor militare

  1. oropsitul says:

    În MApN ofițerii își urmăresc doar interesul personal. Nu o să propună niciodată ce ați prezentat din statutul polițiștilor.

    Păi la MApN un ofițer ia 50% din solda imensă în comparație cu cea a subordonaților chiar dacă prețul pieței este mai mic decât are dreptul și trce în contractul de închiriere.
    Sunt interese prea mari la nivel înalt și DNA-ul nu face nimic în acest sens.
    În legătură cu recrutarea și evoluția în carieră e jale.
    A se verifica respectarea legalității la ofițerii pe fiiera indirectă de la revoluție în prezent. Mai ales cine sunt acele persoane. Se zice că e cele mai multe ori sunt soții, amante, nepoate de ofițeriși politicieni.

  2. Tepes says:

    Oropsitule, vrei sa spui ofiterii cu grade superioare. Si sublocotenentii, locotenentii si capitanii sunt ofiteri si scot bani din buzunar pentru completarea chiriei. Crezi ca intereseaza pe cineva ”de sus” ca acestia pun bani pentru completarea chiriei? Daca aceste capete ”luminate” raman cu bani in buzunar la sfarsitul lunii, restul da-i dracu, pot putrezi cate doi-trei intr-o garsoniera. Daca muncesc e bine… In prag de sarbatori, sa va fie rusine domnilor. Pacat ca uitati ca si voi ati fost candva tineri, ati avut si inca aveti subordonati ce muncesc pentru ca voi sa luati milioane, pacat ca uitati ca acesti subordonati se zbat in nevoi in timp ce voi va lafaiti pupand pulpana stapanului.

  3. Tepes says:

    Si, ca fapt divers…exista o intreaga structura ce ar trebui sa se ocupe de viata militarului, structura al carui rod nu l-am vazut niciodata, cu exceptia zecilor de functii de conducere: Directia Calitatea Vietii Personalului. Asta este rezultatul?

  4. Karadeniz says:

    Suntem în data de 26 decembrie. Dacă până pe 29 decembrie câteva mii de militari trimit propuneri și amendamente la proiectul de statut, este greu să nu fie luate în seamă. Acest proiect va ajunge probabil anul viitor în parlament. Ceea ce nu a fost avut în vedere acum, din propuneri, observații și amendamente, se poate face și atunci, prin propuneri înaintate atât parlamentarilor din circumscripțiile electorale de care aparțineți cât și altor parlamentari.
    Aceasta este o soluție oferită de democrație. Câteva lamentări, generalizate și anonime , nu rezolvă problema.

  5. Domnilor guvernanti,daca militarilor li se cere sa depuna eforturi mai mari decat voi care aveti vacante mai mari decat scolarii,de ce nu le recunoasteti si drepturile de pensie ,pe masura eforturilor si sacrificiilor lor si ii bagati in aceeasi oala cu civilii?
    Pentru dumneavoastra se pot obtine drepturi ,cum vor muschii vostri,iar pe militari ii folositi cum vreti,dupa care ii treceti la categoria a IV-a,adica la casare. De ce militarii care au iesit la pensie inainte de 05ianuarie 2011,nu beneficiaza de grupele de munca,prevazute in HG S 1019,tinand cont de faptul ca au lucrat cel putin in aceleasi conditii ,ca cei de astazi,daca nu chiar mai greu? De exemplu,in unitati in care se sxecutau ture permanente,de serviciu,cu subunitati in dispozitiv,iar astazi acele unitati nu mai ececuta acest serviciu,in schimb beneficiaza personalul activ si cel trecut in rezerva dupa 05 ianuarie 2011,de grupe de munca?
    Care este motivul pentru care faceti aceasta discriminare?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Blue Captcha Image
Refresh

*

Continuand navigarea pe acest site sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor. Mai mult...

Un „Internet Cookie” (termen cunoscut si ca „browser cookie” , „HTTP cookie” sau pur si simplu”cookie” ) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de catre un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet „pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard driveul utilizatorului). Un cookie este format din 2 parti: numele si continutul sau valoarea cookie-ului. Mai mult, durata de existenta a unui cookie este determinata; tehnic, doar webserverul care a trimis cookie-ul il poate accesa din nou in momentul in care un utilizator se intoarce pe website-ul asociat webserverului respectiv.Cookie-urile in sine nu solicita informatii cu caracter personal pentru a putea fi utilizate si, in cele mai multe cazuri, nu identifica personal utilizatorii de internet. Care sunt avantajele cookie-urilor? Un cookie contine informatii care fac legatura intre un web-browser (utilizatorul) si un web-server anume (website-ul). Daca un browser acceseaza acel web-server din nou, acesta poate citi informatia deja stocata si reactiona in consecinta. Cookie-urile asigura userilor o experienta placuta de navigare si sustin eforturile multor websiteuri pentru a oferi servicii confortabile utilizatorillor: ex – preferintele in materie de confidentialitate online, optiunile privind limba site-ului, cosuri de cumparaturi sau publicitate relevanta. Continuand navigarea va exprimati acordul privind utilizarea cookie-urilor pe acest site.

Inchide