Accidentul aviatic de la Craiova a avut drept cauza ”unii factori de spațiu-timp”

Sursa foto: roaf.ro

Potrivit cotidianul.ro care citeaza rezoluția procurorilor de la Parchetul Militar Timișoara, cei ce au anchetat cazul accidentului aviatic produs anul trecut la Craiova, prabusirea aparatului de zbor IAR 99 – ”Șoim” în timpul unui zbor de antrenament a fost cauzata de ”unii factori de spațiu-timp care au făcut imposibilă indepărtarea optimă a avionului de suprafața solului”.

”În ziua de 23 august 2012, începând cu ora 8,00, echipajul format din cei doi piloți a efectuat un număr de două decolări-aterizări, aceste misiuni având rolul de perfecționare a evoluțiilor în zbor demonstrativ… La ora 10,35, avionul a decolat în al treilea zbor din startul planificat.

În acestă misiune, comandor Aurelian Cojocaru a zburat în calitate de pilot prim, iar lt.comandor Relu Mihai Ioana în calitate de pilot secund, cu sarcini specifice la bord. Rulajul pentru decolare și decolarea s-au desfășurat normal. Aeronava executat un viraj stânga în urcare, în limitele anvelopei de zbor, cu viteza și înălțimea în creștere. La scurt timp aeronava a pierdut înălțime, au fost executate manevre evazive pentru evitarea și protejarea unor construcții civile aflate pe traiectoria sa descendectă, apoi a luat contact cu solul.

În urma coliziunii cu un stâlp din beton și a incendiului care s-a produs, aeronava a fost distrusă în totalitate. Prim pilotul Aurelian Cojocaru(49 de ani) nu a catapultat și și-a pierdut viața. Pilotul secund, lt.comandor Relu Mihai Ioana(35 de ani), a reușit să se catapulteze cu foarte puțin timp înainte de distrugerea aeronavei. Acesta a suferit multiple traumatisme prin cădere ca urmare a catapultării în condiții critice și arsuri de gradul 2, la ambele membre superioare, datorate încendiului produs în zona de parașutare”, precizează procurorii militari în rezoluția ce privește accidentul aviatic de la Craiova.

Din cercetarea efectuată la fața locului și depozițiile martorilor oculari reiese că : ”prim pilotul Aurelian Cojocaru a încercat, până în ultimul moment, o aterizare forțată, voluntară și controlată a aeronavei, în scopul salvării acesteia. Manevra a reușit în bună măsură, însă impactul cu un stâlp din beton, după parcurgerea a circa 42 de metri în sectorul de ranforsare a aripii drepte cu fuselajul, a fost nimicitor, a produs ruperea acesteia, aprinderea carburantului și explozia concomitentă ce a condus la decesul comandorului Aurelian Cojocaru, dezmembrarea prin dispersare a aeronavei și calcinarea resturilor sale”.

Potrivit comisiei tehnice a MApN, aeronava era in stare buna de functionare: ”S-a constatat că aeronava IAR-99 ”Șoim”, cu numărul 718, instalațiile și echipamentele acesteia erau în resursă, cu toate verificările și lucrările de întreținere executate la termenele impuse. Motorul, instalațiile și agregatele din compunerea acestuia, scaunele de catapultare și seturile de cartușe pirotehnice din compunerea acestora erau în resursă, cu toate lucrările și reviziile executate la timp”.

Concluzia anchetatorilor este una trista prin consecintele accidentului- de vina e soarta

”Limitele de exploatare ale aparatului au fost depășite pentru moment, însă piloții au reușit redresarea parțială a acestuia. Factorii spațiu-timp au făcut imposibilă îndepărtarea optimă a avionului de suprafața solului, cu deznodământul cunoscut. Considerăm că acestă versiune este cea mai apropiată de realitatea faptelor și trimite, din nou, la interpretarea evenimentului prin prisma caracterului specific, excepțional, al pregătirii pentru mitingul aerian ce urma să se desfășoare în Serbia”, concluzionează procurorii militari.

Ancheta a fost finalizata, ramane doar : Onor la comandor!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Blue Captcha Image
Refresh

*

Continuand navigarea pe acest site sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor. Mai mult...

Un „Internet Cookie” (termen cunoscut si ca „browser cookie” , „HTTP cookie” sau pur si simplu”cookie” ) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de catre un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet „pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard driveul utilizatorului). Un cookie este format din 2 parti: numele si continutul sau valoarea cookie-ului. Mai mult, durata de existenta a unui cookie este determinata; tehnic, doar webserverul care a trimis cookie-ul il poate accesa din nou in momentul in care un utilizator se intoarce pe website-ul asociat webserverului respectiv.Cookie-urile in sine nu solicita informatii cu caracter personal pentru a putea fi utilizate si, in cele mai multe cazuri, nu identifica personal utilizatorii de internet. Care sunt avantajele cookie-urilor? Un cookie contine informatii care fac legatura intre un web-browser (utilizatorul) si un web-server anume (website-ul). Daca un browser acceseaza acel web-server din nou, acesta poate citi informatia deja stocata si reactiona in consecinta. Cookie-urile asigura userilor o experienta placuta de navigare si sustin eforturile multor websiteuri pentru a oferi servicii confortabile utilizatorillor: ex – preferintele in materie de confidentialitate online, optiunile privind limba site-ului, cosuri de cumparaturi sau publicitate relevanta. Continuand navigarea va exprimati acordul privind utilizarea cookie-urilor pe acest site.

Inchide